17 April 2013

Vitamine Zon

Ben even een weekje naar mijn logeeradres in Buinen geweest. Trijntje was 5 april jarig en ik mocht gelijk blijven, want de volgende dag gingen Jos en Guus naar Lanzarote. Ze vlogen pas om 17 uur, dus een late aankomst in Puerto del Carmen, maar gelukkig maar 10 minuten van het vliegveld. Ze vertelde me maandag het onderstaande verhaal:

Zondags was het bewolkt en er stond een behoorlijk windje, beetje fris, maar na de winter in NL valt alles mee, die dag alleen wat rond gekeken, boulevardje gepakt enz. s  en savonds met een taxi voor 3,95 naar de oude haven om een hapje te eten. Maandags op pad voor een auto en ze hadden hun zinnen gezet op een Saab cabrio en jawel.. dat was mogelijk, dus gassen gelijk door naar het Noorden, Mirador del rio, waar je op 479 m hoogte een prachtig uitzicht hebt vanuit een ontwerp van Cesar Manrique. Daarna verder naar Jamaos del Aqua, ook heel erg mooi om te zien. Het was nog een frisse dag met een zacht regenbuitje. Het plan was om een pizza te eten, maar ze kwamen bij Pepe Nero waar de pizza niet op de kaart stond, wel een Le Geria wijn, a 16 euro per fles, welke later in de Spar voor 4,98 lag... jammer, maar ook dat zijn de dingen des levens ;-)
Dinsdag in tegenovergestelde richting gereden, dus naar het Zuiden, op naar de Timanfaya, het nationale park. We waren mooi op tijd en konden nog een plaatsje op de parkeerplaats vinden, daarna was het echt wachten tot je verder mocht, toen we eruit kwamen stond er dan ook een lange file. Het gebied is erg mooi vulkanisch landschap. Vorig jaar waren we hier ook geweest en hadden onderweg bij een Bodega heerlijke pinchos gegeten: dat moest dit jaar weer en al zoekende vonden de Le Geria, een Bodega waar een lekker wijntje werd verkocht. Via zoutvelden reden we naar Lago Verde, een meer wat helemaal groen is door algen, maar ontzettend druk bezocht werd. Het was de 4e dag en van pa hadden we beide traditiegetrouw 10 euro meegekregen en hebben er sushi van gegeten, jummie. s Avonds naar onze vaste stek Oh Ola voor two cappuchino, not to strong.
Woensdag is er weinig gedaan, beetje lezen, beetje naar het zwembad.. even een pas op de plaats, maar donderdag... dat was een geweldige dag! Op Lanzarote kun je heel dicht vanaf het strand bij de landingsbaan van het vliegveld komen, dus op zoek naar deze plek. En natuurlijk gevonden. Waaaaaaaaauw dat was kicken, de vliegtuigen scheren over je hoofd.. de eerste keer denk je echt.. als het mis gaat dan is dit mijn laatste minuut, ogen dicht.. maar daarna voorzichtig proberen open te houden.. echt een bijzondere ervaring!!!
De avond moesten wij de auto weer inleveren en de laatste twee dagen werd het luieren, lezen, luieren, zwemmen, lezen enz.. En zondag weer richting Amsterdam waar we werden opgepikt door William en Ella, met zijn allen lekker hebben gegeten en fris en fruitig weer naar het Groningse. We kunnen er weer even tegenaan!!!