26 June 2010

Ebeltoft 5 tot en met 19 juni 2010

Neus in de wind
Op een klein stationnetje

Zout kristalen bekijken
Huuuuuuuuh

t regent, t regent.....
Guus en ikke

Jippie, graven!!!

Hou je vast, je waait zo weg!
Zoveel wind, je kon je ogen bijna niet openhouden


Bunker, das ook Duits!

Tollundman, die lag er al een tijdje...


Tasje gekocht, meisje blij!
Schaduw


Onze favoriete plek om naar de zee te gaan..





Tja... wat moet ik ervan zeggen...
Onze vrienden uit India
Ook wij met de zeemeermin op de foto

.......................

En weer waaide het hard, maar zooooo gaaf!

Ik wacht wel even...


Zo, onze vakantie zit er weer op!
Zaterdag 5 juni gingen we met onze nieuwe auto richting Denemarken,dit keer geen boot overtochtje, maar alleen over het vaste land. Na 6 uurtjes kwamen we aan bij een prachtig huisje (voor de liefhebbers www.novasol.nl huisje d04680). In de tuin was van alles te vinden, van ballen, 'n schommel en zelfs een trampoline.
De eerste dag hebben we kalm aan gedaan, even naar de zee en terug, dat was niet zo ver hoor, ongeveer 500m. Het strandje was smal, maar met een stok in het water heb ik er reuze lol gehad. s Maandags gingen we naar Arhus, het spoelde daar werkelijk, wat een regen!
We hebben een vuurtoren bezocht in Sletterhage, joh, wat waaide het daar hard. Toen Guus en ik over een stuk gras liepen zag ik iets liggen... het bleek een poot van een ree te zijn, wat stonk dat! Ik schoot van schrik een meter naar achteren.. pffffffffffffffffffffffffffffffffffff. Even daarna zijn Jos en ik over een bunker gelopen, dat was best hoog, maar ook heel erg stoer.

Gelukkig klaarde het weer de tweede week op en konden we volop buiten zitten. Daar heb ik me ook maar es aan de trampoline gewaagd. Wauw, dat is geinig joh..Verder gebruikte ik dat ding as zonnescherm.

In Silkeborg hebben we de Tollundman bezocht en Guus heeft er een nieuwe tas gekocht. De tas had ze vorig jaar gezien en nu spijt dat ze hem niet heeft genomen. Dus, hup naar de winkel en geslaagd. De oude daar maar achtergelaten in de prullenbak. Daarna gingen we op zoek naar het oorlogsmuseum. Wat denk je? Daar aangekomen is het ding op maandag gesloten. Das pech. Onderweg zagen we de EOD nog, gelukkig was het een oefening. Oja, Nederland speelde die dag tegen Denemarken. We hebben stiekum bij een tv-zaak even naar de stand gekeken, geen woord gezegd, zodat ze niet wisten dat we Nederlanders waren, maar gelukkig stonden we voor.

Verder heb ik mijn verjaardag weer in Kopenhagen gevierd, niet op de dag zelf maar de 17e zijn we naar Kopenhagen gegaan. We gingen met de boot over van Ebeltoft naar Sealands Odde. Een tochtje van 45 minuten en daarna nog ongeveer 1.30 uur met de auto naar Kopenhagen. Thuis in de mailbox veel felicitaties. In Kopenhagen zelf liepen we langs de meermin, ze was uitlogeren naar Shanghai en dat werd nu rechtstreeks op een screen afgespeeld. Opeens kregen Guus en ik het gevoel dat we gefilmd werden, ja hoor.... 32 mensen uit India! Helemaal gek van me, maar als ik me bewoog begonnen ze te gillen. .zucht.. Oma riep met steeds als Sheetah, omdat Guus " zitten" had gezegd, hihihi.. fonetisch he? Enniewees, na deze groep was ik later wel schrikachtig, op Nyhaven had ik weinig lol om me daar nog even te showen. Uiteraard moesten die tweebeners weer sushi eten, dus op zoek naar www.letzsushi.dk en natuurlijk werd die ook weer gevonden. Daarna maar weer richting de boot, wanneer we die zouden missen, moesten we twee uur wachten, we haalden het maar net... oef... Daarna lekker gezwommen bij de windmolens, daar gingen we regelmatig even heen, 3km van ons huisje, mooi wit strand, helder en ondiep water.

Tja en toen was het weer vrijdag, spullen pakken, opruimen, boodschapjes halen voor onderweg, je kent het wel.

De terugweg ging weer vlekkeloos, wel een file bij Bremen, maar daar maak ik me niet zo druk over, beetje om me heen kijken, beetje slapen. Thuisgekomen bleken de buurkinderen ons huis oranje te hebben versierd, vast voor mijn thuiskomst...of zou het toch met voetbal te maken hebben ;-)

1 comment:

Petra said...

Geweldig blog!!!
Heerlijke foto's. Het zou drie weken werken en 49 weken vakantie moeten zijn niet?

Kirke Helsinge 13 t/m 20 juni 2015

Zaterdag 13 juni hebben we Blavand verlaten.. na een week goed weer te hebben gehad, spoelde het die ochtend. Guus ging me nog even snel uit...