09 October 2007

Tuinbewoners, 7 oktober 2007









Vorige week ontdekten we ze, uilen in de boom! Eerst 1, toen de tweede en donderdagavond vlogen ze met zijn vieren door de tuin. Help, ik dacht nog dat ze Mies zouden opvreten, maar gelukkkig bleven ze van mijn halfzus af. Zondag bleek dat het er 5 waren en Jos heeft een foto van ze gemaakt. Het blijken Ransuilen te zijn en dat ze op de rode lijst van de vogelbescherming staan. Ze zijn echt superrrrrrrrr.

Heb ook maar een paar foto's van mijn poezenzussen er opgezet, weetje gelijk met wie ik hier hok;-)

4 comments:

Anonymous said...

Wat gaaf die Uil! Dat is wel bijzonder om die in je tuin te zien!

Heej Ecco we hebben zondag nog aan je gedacht. We waren namelijk in Egmond!. Op een gegeven moment zagen we een beardie lopen en dachten: het zal wel toevallig zijn als we Ecco nu weer tegen zouden komen. Maar helaas het was een andere beardie.:-(

Knuffel van Sofar.

anita said...

Wat geweldig zeg, zoveel uilen, zo dicht bij huis. En dan ook nog een bijzonder soort, te gek!!
Één ding is zeker, jullie hebben geen last van muizen in de tuin.
Heb je een doorgetrokken staartje op je hoofd Ecco? Dat is toevallig, onze Tender loopt er ook zo bij.
Liefs van Anita.

Anonymous said...

Damn... UILEN!!!

Stoer hoor Ecco!!

Anonymous said...

Nu weet ik op welke soort uil Meneer de Uil van de Fabeltjeskrant geinspireerd is! Sprekend, toch!! Wat super bijzonder, zeg, uilen in je tuin...

Kirke Helsinge 13 t/m 20 juni 2015

Zaterdag 13 juni hebben we Blavand verlaten.. na een week goed weer te hebben gehad, spoelde het die ochtend. Guus ging me nog even snel uit...