12 November 2007

Egmond aan Zee 11 november 2007





Petje pietamientjes......




Gisteren gingen we samen met Erwin en Doortje naar Egmond aan Zee. Vorig jaar hadden we daar ook gewandeld en natuurlijk moest dat ook dit jaar weer gebeuren. Zo gezegd, zo gedaan. We hebben eerst een hapje bij hun gegeten en toen op naar het strand. Voor het eerst van mijn leven zat ik op een pontje, zo konden we een heel stuk van de route afsnijden. Het waaide best hard op het strand en er waren niet zoveel honden als vorig jaar, maar met de honden die er waren heb ik lekker gespeeld. Ben zelfs nog even met een boxertje de zee ingedoken. Lachen joh, behalve Guus vond het niet zo super, die dacht dat ik misschien wel zou verzuipen...maar zover ing ik de zee niet in hoor.
Nadat we hadden gewandeld moesten er natuurlijk bitterballen worden gegeten en voor het eerst ging ik een brasserie binnen. Heb netjes onder de tafel gelegen, beetje geslapen en kreeg nog een stokbroodje, heerlijk, had een honger joh!

Terug in Purmerend hebben we gegeten enzo en ik heb in de kamer geslapen. Niet geblaft, niets vernield en niet vervelend geweeest. Ben ik natuurlijk nooit, maar je zult zien dat ik nu de boel verknal. Niet dus. Om 4 uur kwam Erwin al beneden en heb ik een lekker stukje kaas gekregen. Veel later kwam de rest van de familie naar beneden en het gebruikelijke ritueel begon weer. Rondje lopen, beetje slapen...

Op de terugweg werd het nog extra leuk! Lopen we op de Afsluitdijk komen er een paar bejaarde Duitsers aanlopen, had opa een beardie, die helaas thuis was, ik kreeg toch een ongeloofelijke knuffelbeurt. Geweldig. Lopen we naar de auto.. staat er een vrouw naast, zegt dat ze dezelfde hond dat mij in de auto had zitten. Bleek een Franse Bobtail te zijn, leek natuurlijk op mijn, maar net even anders.. leuk hoor!

2 comments:

Anonymous said...

Guus had met een boxertje aan best achter je aan kunnen springen in zee... Een beetje stoer baasje doet daar niet lullig over!

anita said...

Hadden ze geen petjes van Egmond aan zee? Maar deze staat je ook fantastisch hoor!!
Liefs van Anita

Kirke Helsinge 13 t/m 20 juni 2015

Zaterdag 13 juni hebben we Blavand verlaten.. na een week goed weer te hebben gehad, spoelde het die ochtend. Guus ging me nog even snel uit...