09 June 2012

Oster Hurup, juni 2012 (aangep.)

Zo, onze eerst week Denemarken zit er al weer op en nu even op de veranda met mijn dikke poten mijn blog bijwerken. Vorige week vertrokken we om ong 700 km te rijden en twee weken aan het Kattengat te gaan vertoeven. Voor de liefhebbers en dan even zoeken op 45-3096. We hebben een mooi uitzicht op het water en maken iedere dag sowieso tweemaal en vaak driemaal een wandeling langs de zee. Het licht kleurt het zeewater en bodem erg mooi, iets wat de kunstenaars ook naar Noord Denemarken trekt.Wij kunnen ook erg van deze kleuren genieten. En verder? Tja voor een strandvakantie moet je niet begin juni in Denemarken zijn, maar we hebben nu 1 dag regen gehad en begrepen dat het thuis een stuk beroerder is, we eten buiten en s'avonds doen we de houtkachel aan. We hebben een bezoek aan Skagen en Grenen gebracht en hebben tot het uiterste puntje gelopen en ja hoor... Je kunt er op wachten...daar kwamen de Aziaten op hun mooie schoentjes uit de Sandormenkar rollen en natuuuuuurlijk wilde ik wel met ze op de foto. Op de terugweg weer met het pontje bij Egense over, scheelt 1,5 uur rijden en kost 8 euro. Afgelopen woensdag was het de zesde trouwdag v Jos en Guus. Hoewel ik op vakantie echt overal mee naar toe ga ben ik dit keer thuisgebleven, man ben doodop van het gesjouw en even bijslapen was heerlijk. Kon ze me ook niet laten schrikken, wat ze laatst wel deed. Lig ik te pitten, staat ze opeens naast me, schrok me wild en heb goed geblaft....de mafkees. Maar goed, ze gingen eten bij de Griek, eerlijk is eerlijk, het was heerlijk, maar bij de kassa bleek het even slikken. Enniewees, ze vieren eenmaal per jaar deze "heugelijke" dag. Een paar huisjes verderop is te koop, Guus en ik zouden onszelf niet zijn om een kijkje te nemen en fantasie over onze oude dag los te laten. We zagen ons daar al zitten, totdat we savonds een buurman spraken,wat bleek? Er was geen stroom, geen licht, de grond moest je huren enz..floep, weg droom! Maar we bedenken wel een nieuwe, want dromen moet je hebben, niet waar Van de week hebben we ook een bezoek gebracht aan Ebeltoft en voor Jos zijn beloved Fjall Raven broeken gekocht. Guus was niet over te halen voor zo'n broek hahaha. Daarna een beste wandeling bij de vuurtoren aan de Slettenhage op Helgenaes. Gisteren zijn we naar Aalborg geweest, een heel groot winkelcentrum genaamd Friis. Daarna wilde we nog naar een slot, maar het regende verschrikkelijk, dus terug naar huis, waar ik heb geslapen en Jos en Guus lekker gelezen. We hebben nog een lekkere wandeling met zijn drieën gemaakt, super! Er liggen trouwens veel hele grote kwallen op het strand, niet in zwembroek, maar wat hebben ze mooie kleuren. Een aanrader om ze es wat van dichterbij te bekijken. Kortom deze week: veel gesjouwd, veel genoten van de natuur, op mijn kont zitten en naar zee kijken en af en toe er tripje...echt vakantie!

No comments:

Kirke Helsinge 13 t/m 20 juni 2015

Zaterdag 13 juni hebben we Blavand verlaten.. na een week goed weer te hebben gehad, spoelde het die ochtend. Guus ging me nog even snel uit...