15 June 2015

New York, maandag 23 maart en Ten Boer dinsdag 24 maart (de fotos van NY volgen nog hoor mam ;- )

En dan is de laatste ochtend aangebroken en ik check ons alvast in en reserveer de taxi van het hotel ($75 inclusief tax en tip). Ontbijten doen we nog een keertje bij Fika, dat is ons goed bevallen. We vliegen om 18.50 uur naar huis, maar gaan eerst nog even naar de Intrepid http://www.intrepidmuseum.org/ , welke je onder “toys for big boys” kunt scharen.

Via Hells Kitchen, ooit door Clinton bedacht om een hele wijk met goedkopere restaurants op te richten, komen we na een wandeling bij het imposante vliegdekschip, welke ongeveer een miljoen bezoekers per jaar trekt. Het is toch echt wel ongelofelijk groot en we kijken onze ogen uit. Hier horen we overigens voor het eerst sinds dagen iemand Nederlands spreken. Ook concluderen we weer dat Japanners toch wel bijzondere mensen zijn.

Na het schip van onder tot boven bekeken te hebben gaan we terug naar Times Square en ontdekken de winkel Aeropostale waar 50% korting wordt gegeven. Dus nog snel een tas, korte broek en een cap gescoord en terug naar het hotel. Ondertussen zet Jos nog een aantal dames met een NYPD agent op de foto, leuk voor hun voor thuis.

We zijn om 15 uur terug en om 15.30 worden we opgepikt. Het is spitsuur en waarschijnlijk duurt de rit langer dan de 45 minuten van de heenweg. En inderdaad, na 1,5 uur bereiken we JFK airport. Daar ontvangen we onze boardingpasses en sluiten we weer aan in de lange rijen richting de douane. Die passeren we zonder moeite. Bijna sneuvelt er wel een oorbel….

Onze bagage is niet gewogen. Op de heenweg hadden we beide 11 kg bij ons, de terugreis blijft onbekend, maar dat is misschien maar goed ook. Wanneer we net willen vertrekken blijkt een medepassagier onwel te zijn geworden. Hij verlaat, na teruggekeerd te zijn naar de gate, het vliegtuig samen met de medische dienst.

Een kleine 70 minuten later gaan we dan alsnog de lucht in. Het is de laatste vlucht van gezagvoerder Charlotte Engels na , als eerste vrouw bij de luchtmacht, 25 jaar te hebben gevlogen.

De nacht slaap en dommel ik wat, Jos kijkt films en tegen half 8 staan we weer op Schiphol. Nog even geduld voor het uitstappen want er passeren twee andere vliegtuigen en onze gate is bezet. Daarna mag ons toestel aan de gate ‘afmeren’.

Na de koffers te hebben gepakt gaan we richting trein maar het treinen zit nog steeds niet in ons bloed. Wanneer de conducteur langs komt vertelt hij ons dat we beide “in overtreding zijn”. Schrik !! We blijken 1e klas te zitten, terwijl we 2e klas kaartjes hebben. Snel verhuizen we naar de volgende coupe.  Om 11.15 uur zien we de Martinitoren en zijn weer thuis! Op het hoofdstation staat Maarten Joel met onze Saab te wachten. Opgehaald worden in je eigen auto is best wel bijzonder. Die heeft een beurt en nieuwe lak gekregen toen we weg waren J

Thuis worden we door onze katten begroet en ’s middags komen onze (schoon)ouders Ecco weer terugbrengen. We zijn weer compleet en het leven gaat gewoon weer verder. Jetlag of niet.