21 June 2011

Vakantie 2011 Gilleleje Denemarken











Eindelijk was het dan zover, het was 4 juni, de dag dat we weer naar Denemarken zouden vertrekken. Alles stond klaar en we vertrokken op tijd, uitgezwaaid door Hennie, de buuv.
In Duitsland hadden we ontzettend veel last van files waardoor we de boot pas anderhalf uur later dan gepland bereikten. Geen enkel probleem, we hadden immers gereserveerd en dan mag je gewoon in de kortste rij staan. Mazzeltje. Op Sjaeland aangekomen moesten we nog 2 uur rijden om uiteindelijk Gilleleje te bereiken, via Novasol kantoor door naar ons huisje en daar zagen we de zee! We moesten wel eventjes een stukje om om bij het water te komen, maar dat was de moeite niet, binnen 5 minuten stonden we op het strand. Prachtig beeld, door de zon en water uitgebeten hout van de zwemsteigers, met de zon nog over het water schitteren. Na de spullen uitgepakt te hebben, snel boodschappen gedaan en in de haven gekeken. Joh, dat zag er gezellig uit, hier zouden we ons prima kunnen vermaken.

Zondag was een rustdag, even bijkomen. Het was rond de 27 graden, waardoor wij niet echt ondernemend waren en van de reis de dag ervoor die ruim 10 uur had geduurd was het ook fijn om rond het huisje te hangen. sAvonds lekker langs het strand lopen, je kunt me niet blijer maken!

Op maandag 6 juni was het 5 jaar geleden dat Jos en Guus trouwden. Die dag was het opnieuw 27 graden en na kalm aan gedaan te hebben zijn ze sushi gaan eten in Helsingor. Hierover heeft Shakespeare het stuk Hamlet geschreven, maar waarschijnlijk is hij er zelf nooit geweest. Ik heb even in de auto gewacht en zag ze nog bij een heel smal oud straatje staan. Daar sprak een man hen aan en vertelde waarvoor het straatje vroeger dienst had gedaan.
Ook is het zwembadje opgezet, maar reken maar niet dat ik daar in ben gegaan, heel voorzichtig durfde ik mijn bal uit het water te pakken, maar verder was het me daar te glad. Om aan te geven dat ik echt geen trek had ben ik maar op de zandbak gaan liggen, iets wat ik daar verder niet deed, maar alles liever dan het zwembad. s Avonds begon het in de verte te rommelen; onweer. We hadden een veranda waar we nog een tijd onder hebben gezeten, maar uiteindelijk zijn we toch maar binnen gegaan. Er vielen echt harde klappen, ons huisje trilde helemaal.. brr...

No comments:

Kirke Helsinge 13 t/m 20 juni 2015

Zaterdag 13 juni hebben we Blavand verlaten.. na een week goed weer te hebben gehad, spoelde het die ochtend. Guus ging me nog even snel uit...