04 June 2013

Weekendje Vlie(land)

Zo vrienden, afgelopen weekend hadden we een shortbreak: weekendje (naja 1,5 dag) Vlieland. Jos , Harwil en Richard zouden fotos maken van de Blauwe dag, welke door onze vriend Gellius was georganiseerd. We waren ruim op tijd voor de snelle boot, maar helaas bleek deze een technische storing te hebben en moesten we een uurtje langer wachten. Geen probleem, het zonnetje scheen, hoewel het een erg koude wind was. Op de boot was het natuurlijk meteen weer raak, ik kreeg alle aandacht van kinderen maar ook van volwassenen. Man o man, wat werd er wat af geaaid en geknuffeld.
Eenmaal op het eiland werden we in stijl opgehaald: een arrestantenbus van de Marechaussee.. Tja en natuurlijk wist ik niet hoe snel ik hier in moest komen. Nadat we de tassen naar ons huisje hadden gebracht zijn we gaan eten en op tijd gaan slapen. De volgende dag gingen de mannen op tijd werken en Guus en ik samen het dorp in. Joooh, wat was het koud! We hebben wat afgeschouwd, samen in de duinen gelegen (omdat ik als de dood was voor het trompetterkorps) en weer naar het dorp en natuurlijk ook gekeken bij diverse demonstraties en lekker op de dijk gezeten waar we Jos voorbij zagen scheuren op een rib.. waauuuw die gingen hard!
De volgende dag scheen eindelijk de zon, maar we vertrokken om 12 uur dus even genieten. Terug op de boot was het heerlijk.. de zon scheen op onze bolletjes en we zagen een hele grote groep zeehonden..het was een topweekendje!!





No comments:

Kirke Helsinge 13 t/m 20 juni 2015

Zaterdag 13 juni hebben we Blavand verlaten.. na een week goed weer te hebben gehad, spoelde het die ochtend. Guus ging me nog even snel uit...