14 June 2013

Praesto, Denemarken

Beste vrienden,

We zijn weer op vakantie in Denemarken, altijd leuk altijd pret. Vandaag (vrijdag) is het een stormachtige dag en ik heb even de tijd om mijn blog bij te werken. Ik weet niet wanneer ik weer online kom, maar in het volgende huisje hebben we internet, maar anders sowieso wanneer we weer thuis zijn...Hier komt ie!

Zaterdag 8 juni 2013
Zoals alle voorgaande jaren kregen we weer van Willem (en ook van Trijntje) een envelop met een bijdrage voor de eerste kop koffie onderweg en een bak water voor mij. Dit is inmiddels traditie geworden en we vinden het altijd even leuk om weer te zien welke tekst Willem nu weer heeft bedacht.

Zaterdagochtend was de auto was afgeladen vol. Ik lag op mijn matrasje achterin, voer, water en knuffels om mee heen, we konden gaan!
Onderweg hadden we best veel wegwerkzaamheden, dus ietsie vertraging zodat we de gereserveerde boot van 13.15 uur net misliepen, maar na een half uurtje stond de volgende boot klaar. Jos en Guus naar boven voor koffie en ik bleef lekker achterin liggen, beetje slapen. En daar was land in zicht! De Deense vlaggen wapperden er weer mooi bij, sjonge.. het zag er weer goed uit! Alles kun je hier overigens kopen met de Deense vlag, tot kadopapier, servetten en kaarsen aan toe, dat kennen we thuis niet.


Een klein uurtje nadat we van de boot waren gegaan kwamen we bij ons huisje, wauuuuwwwww!!! Wat een  prachtig uitzicht op de Faxe Bugt vanuit de kamer, maar ook uit de slaapkamer. Even bij het water gekeken, geen breed zandstrand als vorig jaar maar zo de tuin uit en we waren er. Ravotten in de tuin en boodschappen gehaald en nog even in de zon gezeten met een prachtige zonsondergang… Heerlijke dag en er komen hier nog vele!! Tegen het slapengaan kijken we naar buiten en zien in de verte een vuurtoren.. hmmm.. tis net een scene uit The Great Gatsby, wat gebeurt er aan de andere kant van het water?








No comments:

Kirke Helsinge 13 t/m 20 juni 2015

Zaterdag 13 juni hebben we Blavand verlaten.. na een week goed weer te hebben gehad, spoelde het die ochtend. Guus ging me nog even snel uit...